Με ίδιους πόρους καλείται να επισκευάσει και να συντηρήσει τα σχολικά κτήρια ο Δήμος Ιωαννιτών
Με ίδιους πόρους και κυρίως με απαραίτητη προϋπόθεση την αποτελεσματική συνεργασία συναρμόδιων υπηρεσιών καλείται ο Δήμος Ιωαννιτών να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις και τα σοβαρά προβλήματα υποδομών στα σχολεία.
Για πολλοστή φορά η αρμόδια αντιδήμαρχος Παιδείας Β. Τσίλη επιβεβαίωσε την...
προβληματική κατάσταση στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων της πόλης, όμως το σημαντικό είναι πως σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια όπου οι χρηματοδοτήσεις ήταν άφθονες, πλέον τα χρήματα που διατίθενται από το υπουργείο είναι ελάχιστα.
Μία λεπτομερή αποτύπωση της ζοφερής πραγματικότητας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί και η έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ιωαννίνων η οποία παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες.
Ουσιαστικά η έρευνα επιβεβαιώνει την καθημερινή καταγραφή των προβλημάτων στα σχολεία της πόλης από τις υπηρεσίες του Δήμου, που έχουν κατατάξει τις σχολικές μονάδες σε τρεις κατηγορίες. Η πρώτη έχει να κάνει με τα σχολεία που σε λίγα χρόνια συμπληρώνουν έναν αιώνα ζωής, με έτος κατασκευής το 1920 και τα οποία απαιτούν συνολικές παρεμβάσεις μεγάλου κόστους.
Η δεύτερη κατηγορία αναφέρεται σε σχολικά κτήρια ηλικίας μέχρι και πέντε δεκαετιών που επίσης απαιτούν μεγάλο κόστος για τη συντήρησή τους. Ωστόσο η έκπληξη προέρχεται από την τρίτη κατηγορία των σχολικών μονάδων που έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα, μέχρι και πριν από μία δεκαετία.
Όπως επιβεβαίωσε η κα Τσίλη υπάρχουν αρκετά τέτοια παραδείγματα νεόκτιστων σχολείων στα οποία παρατηρούνται ήδη σοβαρές φθορές, αποτέλεσμα των κακοτεχνιών, προφανώς και του πλημμελούς ενδιαφέροντος για την παραλαβή τους.
Μάλιστα, υπάρχουν σχολικές μονάδες που δεν έχουν συμπληρώσει πέντε χρόνια λειτουργίας στις οποίες ο Δήμος Ιωαννιτών καλείται να προχωρήσει σε αντικατάσταση δαπέδων! Η κα Τσίλη σημείωσε ωστόσο πως με δεδομένη την αδυναμία της πολιτείας να καταβάλλει μέρος έστω του κόστους συντήρησης και αποκατάστασης των ζημιών, το μυστικό κρύβεται στην αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου.
«Μιλάμε για τη Διεύθυνση Παιδείας, τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και το εργοτάξιο που θα πρέπει να συνεργαστούν αποτελεσματικά, έτσι ώστε στο μέτρο του δυνατού, το καλοκαίρι να γίνουν οι παρεμβάσεις που απαιτούνται», σημείωσε η κα Τσίλη.
Η αντιδήμαρχος πρόσθεσε πως κάθε σχολική μονάδα είναι ένας ζωντανός οργανισμός για τη λειτουργία του οποίου απαιτούνται καθημερινές παρεμβάσεις. «Είναι αδύνατο να μιλήσουμε για νέες υποδομές που απαιτούν τεράστιο κόστος το οποίο δε μπορεί να καλύψει ο Δήμος. Έτσι, κινούμαστε με βάση αυτά που έχουμε. Διεκδικούμε δυναμικά όσα μας αναλογούν και σε μεγάλο βαθμό έχουμε πετύχει αρκετά», σημείωσε.
Ενδεικτική πάντως της στάσης που επικρατεί πλέον και στο υπουργείο Παιδείας αλλά και γενικότερα στην κεντρική εξουσία είναι και η τύχη του αιτήματος του Δήμου Ιωαννιτών για την έκτακτη επιχορήγηση προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι εκτεταμένες φθορές στο κεντρικό κτήριο αλλά και στο γυμναστήριο του 1ου Γυμνασίου.
«Ξεκινήσαμε από τον υπουργό, φτάσαμε μέχρι έναν κατώτερο υπάλληλο, για να μας πουν τελικά ότι το υπουργείο δε χρηματοδοτεί τις ανακατασκευές σχολείων ούτε δίνει έκτακτες επιχορηγήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το υπουργείο Εσωτερικών. Οφείλει όμως η πολιτεία να δει το θέμα με σοβαρότητα, αφού είναι υποχρέωσή της να ενεργήσει ώστε να έχουμε σύγχρονα, λειτουργικά και με συγκεκριμένες προδιαγραφές σχολεία για την παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου», κατέληξε.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ από την Ελευθερία