Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης από τα Γιάννενα ξεκαθάρισε πως το υπουργείο αναζητά τη βέλτιστη χάραξη για την Ιόνια Οδό.

«Το Υπουργείο αναζητά την βέλτιστη χάραξη, πρωτίστως για την Ιόνια Οδό», διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Στ. Καλογιάννης, δίνοντας εξηγήσεις για όλες τις αποφάσεις του Υπουργείου, μεταξύ των οποίων και το «κούρεμα» των έργων στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων.Εμφανώς δυσαρεστημένος από τις αντιδράσεις που υπήρξαν τις προηγούμενες ημέρες, ο κ. Καλογιάννης υπεραμυνθηκε των αποφάσεων που ελήφθησαν με στόχο την προώθηση των έργων τόσο στους μεγάλους οδικούς άξονες όσο και στα υπόλοιπα έργα που αφορούν στην Ήπειρο.Ο αναπληρωτής υπουργός έκανε πλήρη ενημέρωση για όλα, κλείνοντας τις εργασίες της Αναπτυξιακής Ημερίδας για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 που διοργάνωσε η Περιφέρεια Ηπείρου.Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την επανεκκίνηση των έργων μετά από δύο χρόνια ακινησίας και αναφέρθηκε αναλυτικά στη διαπραγμάτευση που είχε το υπουργείο με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία.«Ακούω ορισμένες μεμψιμοιρίες σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο. Με ρώτησαν μάλιστα δημοσιογράφοι αν σήμερα, δηλαδή μία ημέρα μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, συνεχίζονται τα έργα. Κατηγορηματικά η απάντηση είναι μία. Τα εργοτάξια όχι μόνο δεν έφυγαν, αλλά δημιουργούνται συνεχώς νέα σε ολόκληρη τη χώρα», σημείωσε.Ο κ. Καλογιάννης εμφανίστηκε ενοχλημένος από τις αντιδράσεις σχετικά με το τμήμα της Κλόκοβας θέμα το οποίο τέθηκε και από τον Δήμαρχο Ιωαννίνων Φ. Φίλιο ο οποίος απέστειλε σχετική επιστολή στον Πρωθυπουργό.«Ακούω ότι αφήνουμε την Κλόκοβα εκτός παραχώρησης και παίρνω και σχετικές επιστολές», σημείωσε χαρακτηριστικά για να συνεχίσει εξηγώντας πως η αρχική σύμβαση με τον παραχωρησιούχο που έχει υπογραφεί και δεν έχει αλλάξει προβλέπει την περιμετρική πορεία γύρω από το βουνό.Η συζήτηση στο ΣτΕ αφορά αιτήσεις ακύρωσης, που όμως ακόμη δεν έχουν συζητηθεί.«Πιστεύω πως για κάθε καλόπιστο δεν παραμένει κανένα ερωτηματικό. Ωστόσο το υπουργείο εξετάζει ακόμη και τώρα την βέλτιστη χάραξη όλων των έργων και πρωτίστως της Ιόνιας Οδού», κατέληξε.
Προχωρούν τα έργα στην Ήπειρο
Ιδιαίτερη μνεία έκανε σε έργα της περιοχής, αναφέροντας ενδεικτικά την γέφυρα Αράχθου, την δημοπράτηση της μελέτης για τον οδικό άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα και τον άξονα Αμβρακία – Άκτιο, σημειώνοντας μάλιστα πως σύντομα θα υπάρχουν θετικά νέα.Έντονη ήταν η δυσαρέσκειά του και για τις αντιδράσεις σχετικά με την μείωση του συμβατικού αντικειμένου στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.«Χύνονται πολλά κροκοδείλια δάκρυα την τελευταία εβδομάδα και υπάρχουν όψιμες αντιδράσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως η απόφαση ανάμεσα στη διάλυση της εργολαβίας και τη μείωση της επιφάνειας του κτηρίου δεν ήταν εύκολη.«Ωστόσο, τα 3.500 τ.μ. είναι υπέρ αρκετά για να καλύψουν τις σημερινές αλλά και μελλοντικές ανάγκες του αεροδρομίου» ανέφερε προσθέτοντας πως έχει ήδη προεγκριθεί ο προϋπολογισμός για τα έργα της φετινής χρονιάς προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.«Ουδεμία άλλη πρόταση είχε κατατεθεί από οποιονδήποτε φορέα», σημείωσε.Συνεχίζοντας με τα έργα που αφορούν την Ήπειρο ανέφερε ότι εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση για την παράκαμψη της Άρτας, ενώ ανακοίνωσε ότι το τεχνικό δελτίο για το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά βρίσκεται στα χέρια του Περιφερειάρχη Ηπείρου, μετά από την σημαντική δουλειά που έγινε στο επίπεδο των μελετών.
Να προχωρήσουν οι εκκρεμότητες ζήτησε
ο Αλ. Καχριμάνης
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας στο θέμα των οδικών αξόνων αλλά και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αναφέρθηκε και ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα θετικό το γεγονός επανεκκίνησης των έργων.«Γνωρίζουμε ότι η νέα προγραμματική περίοδος περιορίζει κατά πολύ τις δυνατότητες χρηματοδότησης έργων υποδομής. Είναι ιδιαίτερα θετικό που αυτές τις ημέρες σημαντικά έργα που αφορούν την Ήπειρο και ιδιαίτερα οι οδικοί άξονες και το λιμάνι Ηγουμενίτσας έχουν επανεκκινήσει.Όμως στην Ήπειρο εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη σημαντικές εκκρεμότητες: Το λιμάνι Ηγουμενίτσας πρέπει να ολοκληρωθεί. Η Ιόνια Οδός πρέπει να επεκταθεί μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία, το ίδιο πρέπει να γίνει και με τη σύνδεση Ηγουμενίτσα - Μαυρομάτι. Ο Ε-65, αφού γίνει η μελέτη, να ενωθεί οπουδήποτε με την Εγνατία Οδό, ενώ είναι απαραίτητη η ανακατασκευή του παραλιακού οδικού άξονα, καθώς και η σύνδεση Ιόνιας- Εγνατίας – Πρέβεζας, μέσω Τύριας. Υπάρχει τέλος και το ζήτημα του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί, έστω κι έτσι, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πτήσεις τσάρτερ που αποτελεί βασική προϋπόθεση της τουριστικής ανάπτυξης», ανέφερε.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου